Waymo aduce 2,25 miliarde de dolari de la investitori externi, Alfabet

Waymo, fostul proiect de autovehicule auto Google, care este acum o afacere sub Alphabet, a declarat luni ca a strans 2,25 miliarde de dolari intr-o runda de strangere de fonduri condusa de Silver Lake, Consiliul de Investitii al Planului de Pensii Canada si Mubadala Investment Company.

Aceasta este prima investitie externa a companiei, care a inclus, de asemenea, Magna, Andreessen Horowitz si AutoNation si compania sa mama Alphabet.

„Ne-am apropiat intotdeauna de misiunea noastra ca sport de echipa, colaborand cu partenerii nostri OEM si furnizori, partenerii nostri de operatiuni si comunitatile pe care le servim pentru a construi si a desfasura soferul cel mai experimentat din lume”, a declarat John Krafcik, directorul general al Waymo, pe blog. compania a postat luni. „Astazi, extindem acea echipa, adaugand investitori financiari si parteneri strategici importanti care aduc zeci de ani de experienta investind si sustin companii de tehnologie de succes care construiesc produse transformatoare. Cu aceasta injectie de capital si afaceri, alaturi de Alfabet, vom aprofunda investitiile noastre in oamenii nostri, in tehnologia si in operatiunile noastre, toate in sprijinul implementarii Driverului Waymo in intreaga lume. ”

Runda urmareste o serie de activitati in ultimul an care a ilustrat eforturile lui Waymo de a se transforma intr-o intreprindere comerciala. O mare parte a activitatii s-a concentrat pe cartografierea si testarea tehnologiei sale autonome in vehicule noi, precum Florida, continuand sa-si extinda flota de baza in Mountain View, California si in zona Phoenix.

Waymo s-a concentrat indelung asupra testarii si, in cele din urma, a lansat un serviciu de ridicare la cerere, numit Waymo One, folosind vehiculele sale autonome in suburbiile din jurul Phoenix. In octombrie, Waymo a inceput sa scoata soferii de siguranta din unele vehicule din serviciul sau Waymo One.

Insa au existat si alte extinderi, inclusiv un accent pe gasirea de noi aplicatii de afaceri pentru tehnologia sa de vehicule autonome, precum livrarea si camionarea si chiar un plan de a incepe sa-si vanda senzorii personalizati lidar, catre companii din afara autovehiculelor, cum ar fi robotica, securitatea si tehnologia agricola.

In ianuarie, Waymo a anuntat ca va incepe cartografierea si in cele din urma va testa camioanele sale autonome de lunga durata din Texas si din anumite parti din New Mexico.

Waymo s-a extins si prin achizitii si parteneriate. Waymo a achizitionat in decembrie o companie americana numita Latent Logic, care a pornit din departamentul de informatica al Universitatii Oxford. Compania foloseste o forma de invatare automata numita imitare invatare care ar putea imbunatati eforturile de simulare ale lui Waymo. Achizitia a marcat lansarea primului hub european de inginerie Waymo, care va fi la Oxford, U.K.

Primavara trecuta, Waymo a angajat mai mult de o duzina de ingineri de la Anki, startup-ul roboticii care a fost inchis in aprilie. Cele 13 experti in robotica includ cofondatorul si fostul CEO Anki, Boris Sofman, care conduce inginerie in divizia de camioane autonome.

Waymo a fost de asemenea inchis intr-un parteneriat exclusiv cu Renault si Nissan pentru a cerceta modul in care vehiculele comerciale autonome ar putea functiona pentru pasageri si pachete in Franta si Japonia.

Fara comentarii

Leave a Reply