Si Twitter a vandut accesul la date pentru Cambridge Analytica

Din moment ce s-a aratat cum Cambridge Analytica a accesat in mod necorespunzator datele personale ale a milioane de utilizatori Facebook, o intrebare a ramas in mintea publicului: Ce alte date a reusit sa obtina dr. Aleksandr Kogan?

Twitter a confirmat recent ca GSR, intreprinderea comerciala a companiei Kogan, a achizitionat un acces API de o singura data la un esantion aleatoriu de tweet-uri publice dintr-o perioada de cinci luni intre decembrie 2014 si aprilie 2015. Twitter sustine ca nu a gasit niciun acces la date private despre persoanele care utilizeaza Twitter.

Twitter vinde accesul API la organizatii sau intreprinderi mari, in scopul de a analiza sentimentul sau opinia in timpul diferitelor evenimente sau in jurul anumitor subiecte sau idei.

Iata ce a spus purtatorul de cuvant al Twitter:

„De asemenea, Twitter a luat decizia implementarii politicii de publicitate in afara bordului din toate conturile detinute si operate de Cambridge Analytica. Aceasta decizie se bazeaza pe hotararea noastra ca Cambridge Analytica functioneaza utilizand un model de afaceri care in mod inerent contravine practicilor comerciale acceptabile pentru anunturile Twitter. Cambridge Analytica poate ramane un utilizator organic pe platforma noastra, in conformitate cu Regulile Twitter.”

Evident, acest lucru nu are acelasi domeniu de aplicare cu datele recoltate despre utilizatorii de pe Facebook. Datele Twitter despre utilizatori sunt mult mai putin personale. Locatia pe platforma este optionala si generica, iar utilizatorii nu sunt fortati sa isi foloseasca numele real pe platforma.

Ca reactie, Cambridge Analytica a sustinut ca datele obtinute de Kogan GSR de pe Twitter nu au fost niciodata achizitionate sau utilizate de Cambridge Analytica.