O scurta istorie a smartwatch-urilor

Se poate spune ca piata ceasurilor smartwatch are provocarile sale: limitari ale design-ului, viata scurta a bateriei, un interes scazut pentru alte aplicatii in afara de cele de fitness si medicale. Smartwatch-urile si predecesorii lor, computerele pentru inchietura mainii, au avut o evolutie oscilanta.

Pana in 2015, despre ce smartwatch putem vorbi ca a devenit cunoscut in toata lumea, precum Seiko in anii 1970, Swatch in 1980 sau Rolex in 1990? Unii oameni se intreaba uneori: care e treaba cu aceste smartwatch-uri? Sunt o evolutie majora in istoria ceasurilor, sau doar o jucarie de nisa pentru tehnicieni?

Apple a schimbat toate astea. Efectul Apple in industria smartwatch a fost profund. In 2014, s-au vandut in toata lumea aproximativ 4,2 milioane de smartwatch-uri, iar in 2015, 19,4 milioane. Prin lansarea seriei Apple 3 in luna Septembrie a anului trecut, Tim Cook a marturisit ca, in doar doi ani, Apple a depasit Rolex ca producator mondial de ceasuri de top, atingand vanzari anuale de peste 6 miliarde de dolari.

Se poate vorbi de o adevarata revolutie in industria smartwatch-urilor. Compania Pebble a lansat valul actual de ceasuri smart. In 2012, fondatorul Eric Migicovsky a lansat campania Kickstarter pentru a finanta productia de smartwatch-uri Pebble. Primele ceasuri au intrat pe piata in 2013. Pana atunci, firme precum Samsung, Sony si Qualcomm au inceput sa dezvolte smartwatch-uri.

In septembrie 2014, Apple a anuntat ca va lansa un smartwatch in 2015. Migicovsky a fost fortat sa vanda compania catre Fitbit in decembrie anul trecut pentru suma de 40 de milioane de dolari. Pebble nu a putut concura cu Apple.

In prezent, Apple si Fitbit sunt jucatorii dominanti ai pietei smartwatch. In ciuda acestui lucru, au concurenta, precum Samsung, LG, etc. De asemenea, cateva marci elvetiene cum ar fi TAG Heuer, Montblanc si Louis Vuitton au incorporat tehnologia Android Wear pentru lansarea de smartwatch-uri. Grupul Swatch este asteptat in prezent sa se alature contingentului smartwatch al Elvetiei.

Intre timp, in Japonia, Casio a intrat pe piata smartwatch cu o linie de ceasuri ProTek Smart Outdoor, folosind si Android Wear. Casio se concentreaza pe smartwatch-uri cu functii sportive specifice ( precum ciclism, schi, caiac, pescuit, drumetii etc.).

Unde se va indrepta piata smartwatch? E greu de ghicit, dar vom afla, treptat.

Fara comentarii

Leave a Reply