Facebook incearca acum sa angajeze „specialistii in credibilitatea stirilor” sa se ocupe de problema stirilor false

Cu ani in urma, Facebook a concediat echipa de stiri Trending News si a inlocuit-o cu algoritmi. Apoi, Facebook a incercat si nu a reusit sa suprime site-urile de stiri si propaganda cu o serie de metode concepute pentru a evita furia conservatorilor, cum ar fi verificatorii de facturi si alti algoritmi. Intre timp, asa-numita „stire falsa” a devenit mai grava decat oricand.

Acum se pare ca Facebook se intoarce la angajarea personalului pentru al ajuta sa sorteze problema direct. Pe un raport in Business Insider, joi, Facebook a avut doua pozitii contractuale pentru „specialistii in credibilitatea stirilor” care au fost deschise pe site-ul sau de lucru. Locurile de munca provin din Menlo Park, California, unde site-ul are sediul central, iar unul dintre ele afiseaza limba spaniola fluenta ca o cerinta:

„Cautam persoane cu o pasiune pentru jurnalism, care cred in misiunea Facebook de a face lumea mai conectata”, se afirma intr-una din cele doua liste. Continua: „In calitate de membru al echipei, veti avea sarcina de a dezvolta o experienta profunda in programul Facebook pentru stiri de credibilitate. Veti efectua investigatii impotriva politicilor predefinite. ”

Cu doar cateva luni in urma, in ianuarie, compania a afirmat public ca este atat de aversiva in a avea problema de credibilitate a stirilor in mainile sale – si atat de sceptica fata de obiectivitatea unor terte parti – incat a propus un plan absurd de prost pentru a pur si simplu utiliza utilizatorii Facebook ia sondaje pe care surse de stiri credeau ca erau credibile. In lunile care au urmat, rapoartele au sugerat ca factorii de decizie ai tertelor parti au o utilitate discutabila, iar celelalte solutii s-au dovedit a fi posibil sa se leaga doar de alte surse de stiri de mai jos articole pe care le-a semnalat ca fiind potential false. Aceste solutii giratorii au avut intentia de a evita controlul conservatorilor, care, desigur, au gasit scuze pentru a-si innebune oricum si a presa Facebook intr-un audit bizar.

Din moment ce Facebook face decizii editoriale in mod constant, dar doar pretinde ca este mana invizibila a algoritmului la locul de munca, este probabil cel mai bine ca sa intors in jurul valorii de a avea personalul efectiv face aceste determinari.

Facebook se confrunta in prezent cu o serie de alte probleme, printre care si scandalul privitor la confidentialitatea Cambridge Analytica si turneul de scuze in curs de desfasurare si este in mod clar gata sa treaca de la toata atentia primita din 2016.

Fara comentarii

Leave a Reply