Cine este de vina cand se intampla accidentele cu pilotul automat Tesla?

Tesla ii implora in mod regulat pe soferii care folosesc sistemul autopilot semi-autonom al companiei sa acorde atentie drumului si sa-si tina mana pe volan in anumite momente. Dar un nou raport despre un accident fatal din martie care implica un model Tesla X spune ca soferul a avut doar mainile pe roata pentru 34 din ultimele 60 de secunde inainte de coliziune si, in acel moment, nu a primit nici avertizari vizuale sau audio pentru a pune cu mainile inapoi pe roata.

Acum, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a facut un spectacol despre acoperirea accidentelor care implica sisteme semi-autonome, asadar as spune clar in fata: da, exista o multime de conducere inadecvata pe drum in orice moment dat. Este o mare parte a motivului pentru care exista 40.000 de decese in fiecare an de la conducere. Producatorii de automobile ar trebui sa lucreze la solutii pentru reducerea conducerii inadecvate, inclusiv in situatii precum acest accident.

Dar suntem intr-o lume cu masini care au sisteme capabile sa-si asume sarcini de conducere, cum ar fi Autopilotul lui Tesla sau Super Cruise al lui GM. Acest sistem va prolifera in urmatorii ani. Deci, este esential sa discutam ce pot face producatorii auto pentru a se asigura ca soferii acorda atentie in timp ce se afla in uz. Si cred ca acest raport, in timp ce nu atribuie o cauza probabila pentru accident, arata ca abuzul de conducator auto al Autopilot este la fel de mult o problema ca si designul lui Tesla.

Dar felul de dinamica vazut aici este motivul pentru care companiile mari care dezvolta autoturisme nu se afla nici pe departe in campul de joc semi-autonom. Waymo, unitatea de autovehicule Google, a luat o decizie explicita de a transmite dezvoltarea unui sistem asemanator cu Autopilot, deoarece este un echilibru atat de dificil, daca nu imposibil, de greva: necesita doua stari diferite ale mintii, relaxand si lasand masina se ocupa de sarcini de conducere, ramanand, de asemenea, pe deplin atent sa-si asume controlul la un moment dat.

Eroarea umana este o vina a celor mai multe accidente mortale, ceea ce a dus cu siguranta la ceea ce sa intamplat aici. Dar permiterea soferilor sa mearga pe perioade lungi de timp fara a le cere sa-si tina mana pe un volan doar pare sa invite acest tip de tragedie.

Tesla a trecut pe adaugarea de senzori pentru a se asigura ca soferii se uita la drum sau isi mentin mainile pe roata in trecut, potrivit unui raport recent al Wall Street Journal, care a declarat ca garantiile au fost respinse in legatura cu preocuparile legate de costuri.

Fara comentarii

Leave a Reply